Pages Navigation Menu

Klaipėdos skyrius

L.Petraitienė ir “Artritas” – Telšiuose

LSDP skyriaus pirmininkė Lilija Petraitienė turi gražią tradicinę rudens kelionę – jau kelinti metai, rugsėjį, pakviečia keliauti po Žemaitiją Klaipėdos miesto bendrijos “Artritas“ narius ir skyriaus senjorus. Praėjusį penktadienį, rugsėjo 19-ąją, pirmininkės dėka buvo suorganizuota išvyka į Žemaitijos etninio regiono sostinę – Telšius.

Atvykę į Telšius pradedėjome pažintinę ekskursiją po miestą nuo Vilniaus kalvos. Telšiai – Žemaičių krašto sostinė, kuri, kaip ir Roma, stovi ant septynių kalvų. Telšiuose rinkdavosi bajorų seimeliai. Legenda pasakoja, kad Telšius įkūrė karžygys Džiugas dar vadinamas Telšiu. Istoriniuose šaltiniuose Telšiai minimi Kęstučio laikais nuo 1450 m. XVIII a. pr. Telšiuose įkurta garsioji žydų rabinų mokykla Jašiva, kuri buvo skiriama ne tik Lietuvos, bet ir kitų kraštų rabinams ruošti. Į šią mokyklą atvydavo studijuoti iš Latvijos, Estijos, Afrikos, Amerikos, Kanados, Vokietijos, Palestinos, Anglijos, Šveicarijos, Vengrijos ir kitų kraštų. Per 1710 m. marą dauguma Telšių gyventojų išmirė, bet miestelis greitai atsigavo. 1721 m. Augustas II Telšiams suteikė turgų teisę. Turgūs čia vykdavo kartą per savaitę (sekmadienį), o jomarkai – 4 kartus per metus. Nuo XIX a. Telšių miestas sparčiai augo, klestėjo prekyba ir pramonė.

Žemaitijos gaublys

Nusileidę nuo kalvos žemyn apžiūrėjome “Žemaitijos gaublį”, kuris supažindino mus su Žemaitijos valdomis, pasivaikščiojome po miesto turgaus aikštę, apžiūrėjome čia esantį “Rotušės šulinį”. Toliau paėję Respublikos gatve, apžiūrėjome “Didžiąją Žemaitijos sieną”, kurioje pavaizduoti svarbiausi Žemaitijos įvykiai, bei “Žemaitijos legendos” skulptūrą. Ekskursijos metu bandėme atrasti 46 kruopščiai paslėptas skulptūras su meškomis, kurios yra laikomos Žemaitijos simboliu. Užkopę į Insulos kalvą apžiūrėjome barokinę šv. Antano Padaviečio katedrą, pastatytą 1602 metais. Taip pat pasidžiaugėme gražiai sutvarkytu mieto amfiteatru bei aplankėme 1932 m. prie Masčio ežero įkurtą „Alkos“ muziejų, kuriame apžiūrėjome įdomią Žemaitijos istorijos ekspoziciją bei didelę paveikslų kolekciją.